evelieninafrika.reismee.nl

Weekend & Safari

Hooogste tijd voor weer eens blogje.

Na 4 dagen te hebben gewerkt in het Meru District Hospital was het tijd voor wat leuks! Donderdagavond vroeg mijn huisgenootje of ik mee wilde gaan stappen. “Stappen? In Afrika? Kan dat?” Was mijn reactie. Maar ja dat kan dus blijkbaar. Onze vertrouwde taxi shauffeur Ibrahim (die vervolgens de hele avond bij ons blijft en ons ook naar huis brengt, hoe aardig) bracht ons naar ViaVia. Ik had geen idee wat ik moest verwachten, en was heel benieuwd hoe deze avond ging zijn. We liepen een soort grote tuin in met verschillende barretjes en dansvloeren. Aan de ene kant was een live bandje aan het spelen en aan de andere kant was iemand de sterren van de hemel aan het zingen (not) bij de karaoke. De tuin werd verlicht door lampionnetjes en een kampvuur. Ik was erg blij verrast. We liepen naar de bar bij het bandje en begonnen te dansen op de beats van pop liedjes van een aantal jaar geleden en de bekende raggae melodieën. Het was heerlijk. En wat kunnen die Afrikanen dansen! Wat geweldig om naar te kijken, en hoe hard ik ook m’n best deed om met m’n billen te schudden (in Nederland zou het als sletterig gezien worden), ik kwam niet eens in de buurt van wat zij kunnen. Een paar Kilimanjaro biertjes en dansjes verder was het tijd om het bed op te zoeken.

Zaterdag was het tijd voor de start van mijn 3 daagse safari! We reden om 8 uur weg om andere meisjes op te halen en met 5 meiden reden we Tarangire National Park binnen. Het dak van de jeep ging open en ik stond op en ademde de Tanzaniaanse Savanne in. Wat bijzonder om dit na 6 jaar nog eens te mogen doen! De eerste dag hebben we meteen een hele hoop dieren gespot! En wat zijn ze mooi!

Rond etenstijd kwamen we aan op onze camping. Ik had hele simpele tentjes verwacht maar toen we naar onze tent gewezen werden was het toch heel anders. Het was een ruimte tent met 2 echte bedden en een eigen badkamer! Dit was gewoon ‘glamping’! Genieten! Na het eten dronken we een biertje bij de bar op de camping en werd er een voorstelling met acrobatiek en lokale dansen opgevoerd, dit was erg leuk!

Toen ik die ochtend mijn ogen opende keek ik door de tent de Afrikaanse natuur in. Wat een heerlijke manier om wakker te worden. Tijdens het ontbijt werden we vergezeld door aapjes die over de camping liepen. Erg leuk.

Daarna was het tijd voor de rit naar de Ngorongoro Crater. Het was een hobbelige en lange rit maar het uitzicht dat je ervoor terug krijgt, oh my... wat prachtig. Ik was vergeten hoe indrukwekkend het was. Ook de weg naar beneden duurde even maar helemaal de moeite waard want ook in de crater hebben we weer mooie dieren gezien. Ook hebben we geluncht bij een nijlpaarden pool. Hier mochten we gewoon langs de oever lopen van een meertje waar nijlpaarden in zwemmen. Dit en de gedachte dat de leeuwen die we ner gezien hadden ook gewoon een hapje mee konden pikken van onze lunch was een gekke gewaarwoording, maar wel erg gaaf.

Op dag 3 stonden we vroeg op om optijd Lake Manyara National Park binnen te rijden. Blijkbaar was dit park het tweede game park dat opende in Tanzania na het beroemde Serengeti. Om eerlijk te zijn viel dit park mij een beetje tegen. De natuur was prachtig, veel groener dan de vorige met veel bomen en water. Hierdoor een paradijs voor vogels en apen, hiervan ook erg veel gezien. Maar door alle bomen is het lastiger om andere dieren te spotten dus hier hebben we ook minder gezien dan de voorgaande dagen. Maar niet getreurd want wat heb ik genoten deze dagen!

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Geen spannende dingen meegemaakt, want het regende wederom, en dan ligt het land een beetje stil. Morgen weer een kans. Nog maar 3 dagen in het ziekenhuis en dan richting Zanzibar!

Reacties

Reacties

Hanneke

Superleuk Evelien. Wat een mooie ervaringen. Ben een beetje jaloers op zoveel jeugdige dapperheid en dus avonturen. ??

Daniëlle

Erg leuk om te lezen. Wat een super ervaring is dit. Geniet er lekker van.
Leuk hoor zo'n avontuur. ???

Yvonne

Heerlijk om te lezen!!

Irene

Wauwww Evelien, geweldig allemaal!!! Wat maak je veel mee zo in een paar dagen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!